Head, Visit Planning
Experience and Engagement
ME-05
$58,552 to $71,568 per year
Permanent position
DUTIES: The position is responsible for:
- Implementing effective practices with regards to Visitor Services in order to contribute to the continual improvement of the visitor experience, maximizing sales and the viability of the CMN;
- Managing and motivating a team of employees and volunteers with the main focus being the services, the experience and the satisfaction of the visitors as well as the internal / external clients of the CMN;
- Training and coaching staff in sales techniques with purpose of increasing sales;
- Ensure the delivery of high quality services and operational efficiency to obtain a high level of visitor satisfaction at the CMN.
WORKING CONDITIONS:
The employee is required to work Tuesday to Saturday with required flexibility to work some weekends, statuary holidays and evening hours.
OPEN TO: Individuals who meet the following qualifications.
EDUCATION: Successful completion of a post-secondary education in business, tourism, hospitality or a related field or equivalent training and experience.
LANGUAGE EQUIREMENTS:
English and French are essential
Bilingual imperative (CBC/CBC)
EXPERIENCE:
- Extensive experience in front line operations in a visitor/client services, sales and tourism or cultural heritage organization.
- Extensive experience in managing a front of house / visitor and sales team.
- Extensive experience in developing, supervising, coaching and leading sales teams in order to achieve revenue goals.
- Experience in managing and supporting the development of a volunteer team.
- Experience in development of procedures, service standard and training plans and activities for a visitor services department.
- Experience in software applications, primarily Microsoft Office Suite.
* Extensive is defined as depth and breadth of experience normally associated with the performance of those duties for a period of approximately five (5) to seven (7) years.
SEND YOUR APPLICATION BY E-MAIL TO:
Michael Booth, Human Resources
Email : mbooth@mus-nature.ca
State competition NO. CMN-2090-15-CC-017. Statement of qualifications available with Michael Booth.
NOTE
All candidates must submit a cover letter outlining how their experience and training meet the basic requirements listed above.
Please note that only candidates who are selected for the next stage of the selection process will be contacted. As a result of this competition, we may establish an eligibility list of potential candidates that may serve to staff similar positions.
The Canadian Museum of Nature is committed to developing inclusive, barrier-free selection processes and work environments. If contacted in relation to a job opportunity or testing, please advise the Human Resources Advisor in a timely fashion of the accommodation measures which must be taken to enable you to be assessed in a fair and equitable manner. Information received relating to accommodation measures will be addressed confidentially.
The Museum supports employment equity.
CLOSING DATE: September 14, 2015 at 4:00 p.m.
_____________________________________________________________________________
Chef, Planification des visites
Expérience et engagement
ME-05
58,552 $ à 71,568 $ par année
Poste permanent
FONCTIONS Le titulaire à la responsabilité de :
- mettre en place des pratiques efficaces au sein des Services aux visiteurs afin de contribuer à l’amélioration continue de l’expérience du visiteur, à la maximisation des ventes et la viabilité du MCN;
- gérer et de motiver une équipe d’employés et de bénévoles tout en ayant comme objectif principal le service, l’expérience et la satisfaction des visiteurs et des clients internes et externes du MCN;
- former et encadrer des employés en matière de techniques de vente dans l’objectif d’augmenter les revenus;
- s’assurer que les services rendus sont de haute qualité et que les opérations sont efficaces afin d’engendrer une satisfaction de haut niveau chez les visiteurs du MCN.
CONDITIONS DE TRAVAIL :
L’employé travaille du mardi au samedi et doit présenter une certaine flexibilité afin de travailler certains weekends, jours fériés et heures en soirées à l’occasion.
ADMISSIBILITÉ : Tous les individus qui répondent aux exigences suivantes.
ÉTUDES : Avoir complété avec succès des études postsecondaires en études commerciales, en tourisme, en hospitalité ou dans un champ connexe ou une combinaison de formations et d’expériences équivalentes.
EXIGENCES LINGUISTIQUES :
Le français et l’anglais sont essentiels
Bilingue impératif (CBC/CBC)
EXPÉRIENCE :
- Expérience considérable dans les activités de premières lignes offertes dans le contexte des services aux clients/visiteurs, de la vente et des organisations culturelles patrimoniales ou touristiques;
- Expérience considérable dans la gestion d’une équipe de première ligne et d’une équipe de services aux visiteurs et de vente;
- Expérience considérable dans le développement, la supervision, l’encadrement et dans la direction d’une équipe de vente dans le but d’atteindre des objectifs financiers;
- Expérience dans l’appui et la gestion de la création d’une équipe de bénévoles;
- Expérience dans l’élaboration de procédures, de normes de service et de plans de formation destinés à une équipe de services aux visiteurs;
- Expérience du fonctionnement de logiciels, principalement Microsoft Office Suite.
*Une expérience considérable se définit comme suit : une vaste expérience associée à l’exécution de ces fonctions pendant une période d’environ 5 à 7 ans.
FAIRE PARVENIR VOTRE DEMANDE PAR COURRIER ÉLECTRONIQUE À :
Michael Booth, Ressources humaines
Courriel : mbooth@mus-nature.ca
Numéro de concours CMN-2090-15-CC-017. L’énoncé de qualité peut être obtenu auprès de Michael Booth.
NOTE
Tous les candidats doivent fournir une lettre de présentation dans laquelle ils précisent comment leur expérience et leur formation satisfont aux exigences de base mentionnées ci-dessus.
Veuillez noter que nous communiquerons uniquement avec les candidats retenus pour la prochaine étape de la sélection. Ce concours pourrait permettre l’établissement d’une liste d’admissibilité de candidats potentiels qui pourra servir à la dotation de postes similaires.
Le Musée canadien de la nature s'est engagé à instaurer des processus de sélection et un milieu de travail inclusifs et exempts d'obstacles. Si l'on communique avec vous au sujet d'une possibilité d'emploi ou pour des examens, veuillez faire part à la conseillère des ressources humaines, en temps opportun, de vos besoins pour lesquels des mesures d'adaptation doivent être prises pour vous permettre une évaluation juste et équitable. Les renseignements reçus au sujet de mesures d'adaptation seront traités confidentiellement.
Le Musée appuie l’équité en matière d’emploi.
DATE LIMITE : le 14 septembre 2015 à 16h.